Met de complimenten van de klant …
Een klanttevredenheidsonderzoek is een prima manier om te weten wat klanten van je vinden en waar je je dienstverlening kunt verbeteren. Bij Hendriks Makelaardij houden we dan ook continu de vinger aan de pols. We scoren gemiddeld een dikke acht en daar zijn we blij mee. Maar we zijn zeker zo blij met de persoonlijke bedankjes en complimenten van individuele klanten. “Want daar doe je het uiteindelijk voor,” vertelt Sandra van Gemert.
Klantgericht … vanzelfsprekend
Sandra is kantoormanager bij Hendriks Makelaardij Tilburg. Ze maakt duidelijk dat wat voor ons zo vanzelfsprekend is, voor de klant vaak heel veel betekent. “Onlangs nog kreeg ik mail met complimenten, omdat ons team zo klantgericht en betrokken is. Een mijnheer voor wie we in het verleden al twee keer een huis hebben verkocht – snel en voor een prima prijs – vergezelde zijn zoon op een aantal bezichtigingen van een appartement in Tilburg. ‘Sommige makelaars bellen niet eens terug na zo’n bezichtiging,’ schreef hij ons. ‘Hoe anders is dat bij jullie. Jullie springen er echt uit!’ Dat is fijn om te horen. Maar tegelijk triest om te horen dat het kennelijk niet zo vanzelfsprekend is!”
Een soepel één-tweetje
Persoonlijke betrokkenheid hoort voor een makelaar vanzelfsprekend te zijn. Temeer omdat er voor de klant ook een emotionele kant zit aan de koop of verkoop van een woning. “Intensief en attent contact zijn gewoon noodzakelijk,” gaat Sandra verder. “Ook al om zo gauw mogelijk een goed resultaat voor die klant te bereiken. Een snelle transactie voor een optimale prijs vraagt om een soepel één-tweetje tussen klant en makelaar.”
Digitaal dossier
Niet alleen via persoonlijk contact wordt de klant van Hendriks Makelaardij op de hoogte gehouden. Ook het digitale dossier speelt een belangrijke rol. Via internet kunnen klanten te allen tijde online zien hoe het ervoor staat, welke acties al zijn ondernomen en wat de status van de onderhandelingen of de afwikkeling van het aan- of verkoopproces is. Wel zo duidelijk en transparant.
Wordt vervolgd …
“Die tevreden klant is inmiddels naar Friesland verhuisd,” besluit Sandra. “Hij heeft daar een uniek pand gevonden dat hij helemaal aan het verbouwen is. Maar uiteindelijk wil hij weer terug naar Brabant. En hij heeft nu al te kennen gegeven dat hij dan weer met ons een woning wil gaan zoeken. Nou, graag! En mocht hij ergens anders dan in of om Tilburg willen wonen … Met 13 vestigingen en ons samenwerkingsverband met Hoekstra Van Eck kunnen wij mijnheer overal in Nederland van dienst zijn!”